вівторок, 14 березня 2017 р.

І знову про підручний матеріал

Сьогодні хочу продовжити розмову про підручний і так званий "викидний" матеріал. 
Нас оточує безліч корисних й не дуже (на перший погляд) предметів, але для дитини, зазвичай, все це такі необхідні та корисні речі! Особливо це ті, які для нас дорослих є зовсім непотрібні та безглузді: пусті коробочки,  флакони з-під парфумерії, використаний одноразовий посуд, деталі від зламаного годинника, фантики з-під цукерок тощо. Доводилось бачити, як діти зберігають увесь цей скарб у спеціальній коробці чи ящику столу, періодично переглядають його, дуже дбайливо перекладають, інколи нюхають (обгортки й флакони). І це вже схоже на колекціювання, хобі. До речі, Ви знаєте, що кожний вид колекціювання має свою назву? Якщо Ви є колекціонером якихось речей, чи не намагались Ви знайти назву свого захоплення? Спробуйте, Вам допоможуть словники й Інтернет.
Хобі для дитини має величезне значення: різноманітне "збирання" сприяє самопізнанню, формуванню світогляду, розвитку впевненості у власних силах, посидючості, бережливості. Але сьогодні мова не про хобі.
Нині в Інтернеті можна знайти безліч порад, як із нічого зробити щось. Мова йде про творче (творчість - діяльність людини,спрямована на створення духовних і матеріальних цінностей) й креативне
(креативний - здатний до вироблення нових, оригінальних ідей та їх втілення, спрямований на творчість) перетворення підручних матеріалів. Дійсно, інколи таким чином можна отримати справжні шедеври! Творчий процес захоплює усю родину, спонукає до постійного пошуку, змагання з друзями. Я - за таке "спілкування" з Інтернетом і сімейне дозвілля!
Крім того увесь підручний чи викидний матеріал може бути вдалим навчальним обладнанням. Дитині завжди цікаво, як це влаштовано. Саме тому не поспішайте викинути несправну техніку, інструмент тощо. Дайте дитині поекспериментувати, дослідити що до чого, обстежити. Тканина, папір, метал, дерево - кожний матеріал має свої властивості, та тільки при безпосередньому контакті з речами й матеріалами дитина може успішно їх пізнати.  Іграшки, навіть найдорожчі, швидко приїдаються, а підручний матеріал ніколи! Знаю про це з власного досвіду. Діючи з різноманітними матеріалами, дитина не тільки пізнає їх властивості, але формує у себе неординарний погляд на окремі речі (інколи в силу відсутності певного досвіду). Давайте дітям можливість діяти з підручним матеріалом на їх власний розсуд! АЛЕ ПАМ'ЯТАЙТЕ ПРО БЕЗПЕКУ! Кожна річ, кожний матеріал повинен бути безпечним! Для дії з різними предметами необхідно сформувати особливі правила безпечної поведінки - можна це зробити разом з дитиною! І головне не залишайте дітей з незнайомими матеріалами наодинці. Нехай це буде нібито самостійна дія, без Вашого втручання, але під Вашим пильним непомітним поглядом! Навчіться спостерігати за своєю дитиною не помітно. Бажаю успіху!
Матеріал читайте тут: http://zernyatko.te.ua/publ/1-1-0-101

Немає коментарів:

Дописати коментар