Про мене і про нас

Я, Качура Олена Сергіївна. Моя власна історія у дошкільному навчальному закладі №280 розпочалась ще у 1975 році у ролі вихованки ясельної групи № 3. Продовжилась у 1996 році у ролі вихователя дошкільної групи № 9. А з 2004 року вона триває у ролі завідувача закладу. Що для мене цей дитячий садочок? Не люблю пафосних слів. Але з цим дошкільним закладом пов'язане майже усе моє життя. Я знаю у ньому будь-який куточок, я пам'ятаю, як в ньому пахло новорічне свято... Приємно, що і сьогодні поруч зі мною є співробітники, які працювали у ті далекі часи. Ось так трохи про мене. А далі про нас.

 Історія дошкільного навчального закладу

Одного грудневого дня напередодні нового 1964 року на вулиці Карельській (нині Косарєва) був відкритий дитячий садочок для дітлахів працівників Харківського тракторного заводу.
Теплий, затишний, яскравий будинок для малечі - таким був наш заклад тоді. Таким він залишається і сьогодні.
Непростий, але водночас цікавий і творчий шлях пройшов дошкільний заклад за понад 50 років. Змінилось не одне покоління дітей, батьків, співробітників. І вже сьогодні хтось із випускників працює у закладі, а хтось водить до садочка своїх дітей і навіть онуків.
 Гармонійний розвиток дітей засобами образотворчої діяльності завжди був пріоритетним у діяльності дошкільного навчального закладу. Досвід закладу відмічений багатьма нагородами. Результати незаперечні, перспективи вражаючі. Але...
Професійна невгамовність спонукає нас до пошуку цікавих й сучасних інновацій. тим більше таких, які можна безболісно впроваджувати в освітньо-виховний процес і при цьому досягати не формальних, а дійсно високих і реальних результатів.
У 2013 році дошкільний навчальний заклад залучений до дослідно-експериментальної роботи за темою «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему роботи навчальних закладів Харківської області», в рамках якої працює над темою «Соціалізація дошкільників в умовах реалізації завдань медіаосвіти». Мета експериментальної діяльності в ДНЗ: науково-методичне обґрунтування, розробка й експериментальна перевірка ефективності моделі запровадження медіаосвіти. У закладі складена програма дослідно-експериментальної роботи, розроблена модель впровадження медіаосвіти.
Мета медіаосвіти вихованців у дошкільному закладі полягає у всебічному розвитку особистості дитини, забезпеченні її підготовки до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним середовищем та формуванні у неї медіаграмотності та медіакультури – важливих особистісних якостей сучасної людини.
Відповідно до мети визначено завдання:
       створити медіаосвітнє середовище (медіаосвітні ресурси, психолого-педагогічні умови, сучасні технології навчання, програмно-методичне забезпечення, особистісно-орієнтована взаємодія суб’єктів освітнього процесу один з одним та з медіаосвітніми ресурсами);
       забезпечити підвищення медіаосвітньої компетентністі педагогів дошкільного навчального закладу шляхом оволодіння методами, формами та засобами здійснення медіаосвіти;
       залучити батьків вихованців до медіаосвітнього союзу дошкільного закладу і родини шляхом медіапросвіти батьків, консультуванні їх з питань медіаосвіти дітей, інтеграції медіаосвітніх зусіль ДНЗ і родини;
       розробити та впровадити дидактичний супровід медіаосвіти дітей дошкільного віку за основними складовими: медіавиховання, медіаосвітня гра, медіанавчання, медіатворчість.
Медіаосвітою в ДНЗ охоплені діти усіх вікових груп. У навчально-виховному процесі використовуються медаресурси: фотографії, відео- та звукозаписи, преса, мультфільми, презентації, які підтримують творчу пізнавальну діяльність як дітей, так і дорослих. Медіаосвіта здійснюється відповідно до вікових можливостей дітей на спеціально організованих заняттях, в ігровій діяльності та у повсякденному житті під час бесід, самостійної діяльності дітей. У дошкільному навчальному закладі розроблені й активно застосовуються ігри з використанням та на матеріалі медіа. До кожної гри педагогами самостійно дібраний чи виготовлений дидактичний матеріал.
Особливий і цікавий вид медіаосвітньої діяльності вихованців ДНЗ – виготовлення коміксів. Комікси перетворені на ефективну навчальну методику, вони виступають зручною формою комунікації та відкривають новий підхід до роботи дітей з інформацією. Комікси зібрані у книги за тематиками. Вихованці середніх та старших груп виготовляють ілюстрації (малюнки, аплікації, розмальовки), комікси, які монтуються у фільми за допомогою програми Windows Movie Maker. Сумісно з вихователем діти добирають музичний супровід, відеоефекти. Створені фільми використовуються на заняттях, у повсякденному житті, під час роботи з батьками. Медіатворчість дітей, вихователів і батьків дозволяє розв’язувати ряд завдань: розвиток творчих здібностей, креативності, емоційно-соціальної сфери дитини, критичності мислення.
Досвід роботи дошкільного навчального закладу, творчі роботи педагогів та вихованців (анімаційні фільми, книги коміксів) були з успіхом представлені на семінарі «Перспективи масового впровадження медіаосвіти в дошкільну, початкову та середню освіту» у травні 2015 року. У жовтні 2015 року заклад взяв участь у Сьомому міжнародному форумі «Інноватика в сучасній освіті», нагороджений дипломом лауреату конкурсу ІІ ступеня у номінації «Інновації у створенні та функціонуванні інформаційно-освітнього середовища навчального закладу». У березні 2016 року досвід дошкільного навчального закладу був презентований на Четвертій міжнародній науково-методичній конференції з медіаосвіти і медіаграмотності. У квітні 2016 року дошкільний навчальний заклад брав участь в обласній тематичній відкритій виставці ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини ХХІ століття» за темою «Упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес навчальних закладів Харківської області», нагороджений дипломом ІІ ступеня.