Я, Качура Олена Сергіївна. Моя власна історія у
дошкільному навчальному закладі №280 розпочалась ще у 1975 році у ролі
вихованки ясельної групи № 3. Продовжилась у 1996 році у ролі вихователя
дошкільної групи № 9. А з 2004 року вона триває у ролі завідувача закладу. Що
для мене цей дитячий садочок? Не люблю пафосних слів. Але з цим дошкільним
закладом пов'язане майже усе моє життя. Я знаю у ньому будь-який куточок, я
пам'ятаю, як в ньому пахло новорічне свято... Приємно, що і сьогодні поруч зі
мною є співробітники, які працювали у ті далекі часи. Ось так трохи про мене. А
далі про нас.
Історія дошкільного навчального закладу

Непростий, але водночас цікавий і творчий шлях пройшов дошкільний заклад за понад 50 років. Змінилось не одне покоління дітей, батьків, співробітників. І вже сьогодні хтось із випускників працює у закладі, а хтось водить до садочка своїх дітей і навіть онуків.
Гармонійний розвиток дітей засобами образотворчої діяльності завжди був пріоритетним у діяльності дошкільного навчального закладу. Досвід закладу відмічений багатьма нагородами. Результати незаперечні, перспективи вражаючі. Але...
Професійна невгамовність спонукає нас до пошуку цікавих й сучасних інновацій. тим більше таких, які можна безболісно впроваджувати в освітньо-виховний процес і при цьому досягати не формальних, а дійсно високих і реальних результатів.
У 2013 році дошкільний навчальний заклад залучений до дослідно-експериментальної роботи за темою «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему роботи навчальних закладів Харківської області», в рамках якої працює над темою «Соціалізація дошкільників в умовах реалізації завдань медіаосвіти». Мета експериментальної діяльності в ДНЗ: науково-методичне обґрунтування, розробка й експериментальна перевірка ефективності моделі запровадження медіаосвіти. У закладі складена програма дослідно-експериментальної роботи, розроблена модель впровадження медіаосвіти.
Мета медіаосвіти вихованців у дошкільному закладі полягає у всебічному
розвитку особистості дитини, забезпеченні її підготовки до ефективної взаємодії із
сучасним інформаційним середовищем та формуванні у неї медіаграмотності та
медіакультури – важливих особистісних якостей сучасної людини.
Відповідно до мети визначено завдання:
•
створити медіаосвітнє середовище (медіаосвітні
ресурси, психолого-педагогічні умови, сучасні технології навчання, програмно-методичне
забезпечення, особистісно-орієнтована взаємодія суб’єктів освітнього процесу
один з одним та з медіаосвітніми ресурсами);
• забезпечити підвищення медіаосвітньої компетентністі педагогів дошкільного
навчального закладу шляхом оволодіння методами, формами та засобами здійснення
медіаосвіти;
•
залучити батьків вихованців до медіаосвітнього союзу дошкільного закладу і
родини шляхом медіапросвіти батьків, консультуванні їх з питань медіаосвіти
дітей, інтеграції медіаосвітніх зусіль ДНЗ і родини;
•
розробити та впровадити дидактичний супровід медіаосвіти дітей дошкільного
віку за основними складовими: медіавиховання, медіаосвітня гра, медіанавчання, медіатворчість.
Медіаосвітою в ДНЗ охоплені діти усіх вікових груп. У навчально-виховному процесі використовуються
медаресурси: фотографії, відео- та звукозаписи, преса, мультфільми, презентації,
які підтримують творчу пізнавальну діяльність як дітей, так і дорослих.
Медіаосвіта здійснюється відповідно до вікових можливостей дітей на спеціально
організованих заняттях, в ігровій діяльності та у повсякденному житті під час
бесід, самостійної діяльності дітей. У
дошкільному навчальному закладі розроблені й активно застосовуються ігри з
використанням та на матеріалі медіа. До кожної гри педагогами самостійно
дібраний чи виготовлений дидактичний матеріал.
Особливий і цікавий
вид медіаосвітньої діяльності вихованців ДНЗ – виготовлення коміксів. Комікси
перетворені на ефективну навчальну методику, вони виступають зручною формою
комунікації та відкривають новий підхід до роботи дітей з інформацією. Комікси зібрані у
книги за тематиками. Вихованці середніх та старших
груп виготовляють ілюстрації (малюнки, аплікації, розмальовки), комікси, які монтуються у фільми за
допомогою програми Windows Movie Maker. Сумісно з вихователем діти добирають
музичний супровід, відеоефекти. Створені фільми використовуються на заняттях, у
повсякденному житті, під час роботи з батьками. Медіатворчість дітей, вихователів
і батьків дозволяє розв’язувати ряд завдань: розвиток творчих здібностей,
креативності, емоційно-соціальної сфери дитини, критичності мислення.
Досвід роботи дошкільного навчального закладу, творчі
роботи педагогів та вихованців (анімаційні фільми, книги коміксів) були з
успіхом представлені на семінарі «Перспективи масового впровадження медіаосвіти
в дошкільну, початкову та середню освіту» у травні 2015 року. У жовтні 2015
року заклад взяв участь у Сьомому міжнародному форумі «Інноватика в сучасній
освіті», нагороджений дипломом лауреату конкурсу ІІ ступеня у номінації
«Інновації у створенні та функціонуванні інформаційно-освітнього середовища
навчального закладу». У березні 2016 року досвід дошкільного навчального закладу
був презентований на Четвертій міжнародній науково-методичній конференції з
медіаосвіти і медіаграмотності. У
квітні 2016 року дошкільний навчальний заклад брав участь в обласній тематичній відкритій виставці
ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини ХХІ століття» за темою «Упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес
навчальних закладів Харківської області», нагороджений дипломом ІІ ступеня.