Колегіальний порадник

  Завідувач ДНЗ: господарник чи педагог?

Не дивлячись на безліч організаційних і господарчих питань, які доводиться розв'язувати завідувачу дошкільного навчального закладу щодня, не варто забувати, що керівник - педагог, який має вміти працювати з дітьми і навчити цьому молодих і недосвідчених вихователів, а ще допомогти досвідченим знайти інноваційні рішення психолого-педагогічних завдань.
Сучасні інтерактивні технології роботи з педагогічними кадрами дають можливість забезпечити активність усіх учасників заходу та задіяти внутрішній потенціал кожного педагогічного працівника, що в свою чергу сприяє модернізації науково-методичної роботи у дошкільному навчальному закладі.
Науковці доводять, що серед найбільш прийнятних для застосування у практику роботи дошкільного навчального закладу є коучинг [Ліннік О. Сучасні інтерактивні технології методичної роботи з педагогічними кадрами  / О.Ліннік, А. Сазонова  // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2009 – № 8 – С. 21-28].
Слово «коуч» з’явилось в Угорщині у ХVI столітті та означало «екіпаж», «коляска», що дає змогу швидко дістатися до місця призначення. Наприкінці ХІХ століття в Англії коучами почали називати репетиторів, а коучинг пов’язувати з консультуванням, інструктажем. 
Сьогодні в економічно розвинених країнах коучинг як технологію управління та навчання персоналу активно використовують у бізнесі. Узагальнивши визначення, які дають основні світові коучинг школи, можна констатувати, що коучинг – це система взаємодії, що дає змогу розв’язати особистісні чи професійні проблеми, відкрити в собі приховані можливості. Коучинг не є навчанням за своєю сутністю, оскільки коуч не вчить, не нав’язує свої позиції; він лише допомагає людині самій дійти до розв’язання проблеми за допомогою низки запитань. Уміння ставити потрібні питання – одне з ключових умінь, якими має володіти коуч. Запитання мають провокувати аудиторію здійснювати відкриття, пробуджувати цілеспрямованість та активність.
Отже, діяльність коуча схожа на діяльність психотерапевта, тренера та консультанта одночасно. 
Вимоги до особистості коуча

Основне завдання коуча – висвітлити проблему та показати технології її розв’язання, проте саме рішення кожна людина приймає самостійно – шляхом рефлексивної діяльності.

Коуч-тренінги мають потужний потенціал для розкриття та розвитку особистісних і професійних якостей педагогів. Вони спрямовані на те, щоб задіяти внутрішні резерви особистості, стимулювати людину до усвідомлення необхідності самовдосконалення.
Щоб задіяти внутрішні резерви особистості, стимулювати педагога до самовдосконалення запроваджуємо коучинг, як у методичній роботі в цілому, так і для підвищення рівня медіа-компетентності педагогів дошкільного навчального закладу. Для їх позитивного мотивування мені важливо бути не керівником, який стоїть над педагогами, а стати саме коучем – гнучким у спілкуванні, врівноваженим, впевненим у власних силах. Більшість педагогів на початку роботи невпевнені у власних силах, мають страх перед медіатехнікою, інноваціями, сором’язливість визнати свої проблеми. У ході коучингу вихователі самостійно викладають власні рішення, як пазли: яку наочність дібрати для заняття; підготувати традиційну доповідь на засідання педагогічної ради чи представити її у вигляді презентації Power Point, яку інформацію представити у слайдах презентації, тощо. У процесі коучингу вихователі приймають власне, а тому НАЙЦІННІШЕ рішення. 



Як організувати сімейну медіаосвіту
Відомо, що батьки - учасники навчально-виховного процесу поряд з педагогами і дітьми. Їх роль незаперечна. Звичайно ж нам, педагогам, хотілось би більш активної і неформальної участі батьків саме у навчально-виховному процесі. 
У нашому дошкільному навчальному закладі організовуються різні форми роботи з батьками: бесіди, консультації, наочні матеріали, зустрічі за круглим столом, тренінги тощо. Сучасна освіта вимагає запровадження нових нетрадиційних форм роботи, актуальних для будь-якої вікової категорії батьків (як правило, вік батьків від 20 до 40 років). Пропоную одну з таких форм - проект, який ми запроваджували в закладі.


Немає коментарів:

Дописати коментар