
Сьогодні дошкільники цікавляться темою космосу, але чомусь бажання стати космонавтом майже ніхто не виявляє. Чому, важко сказати. Нинішнє покоління надає перевагу конкретиці та простоті (простота - у сенсі нескладності, не перевантаженості, без ризику, без напруження).
Тема космосу - цікава і невичерпна. У ній великий пізнавальний зміст, широке поле для фантазування і творчості. Деякі факти не відомі навіть дорослим, тому є сенс сьогодні переглянути разом усією сім'єю мультфільми (наприклад, "Тайны третьей планеты") чи фільми, придумати гру-ходилку на знання космосу, винайти свою ракету чи просто намалювати космічні простори
Раджу переглянути матеріали журналу "Джміль" за 2015 рік, присвячені космосу.
Як зазвичай проходить День авіації та космонавтики в дошкільному закладі? Вихователі проводять бесіди, заняття з розгляданням ілюстрацій, переглядом слайд-фільмів, діти малюють чи вирізують ракети, планети тощо. Цікаво, корисно, але на жаль переважно формально.
Пам'ятаю, як вперше (у 1999 році) мала змогу познайомитись з системою роботи угорського дитячого садочка, правда, заочно - за фотографіями, записами-спостереженнями вихователів. Але навіть від побаченого була вражена, а місцями навіть шокована. У ті роки (та інколи й сьогодні) у наших дитячих садочках навчально-виховний процес повинен бути організований чинно, солідно, системно. А там я побачила, як діти малювали на стінах групи (до речі, пофарбовані у світло-сірий колір, без химерності), використовували звичайні пакувальні коробки для ігор, будували з них будинки, кораблі. До чого я про це згадала. Мене вразили фото, на яких діти одягли на себе скафандри (певне самостійно виготовлені - досить нерівно вирізані й пофарбовані) і сіли в ракету (таку ж виготовлену по-дитячому). І скафандри, і ракета були виготовлені з великих коробок (таких, в які зазвичай пакують крупи, цукерки тощо). Увесь цей антураж на погляд дорослої людини виглядав безглуздо й нісенітно, але мене вразили нестримно щасливі обличчя й постаті дітей. Безтурботність й неймовірне щастя читалось просто у кожному рухові дітей!
Наголошую ще й ще раз: для повсякденної роботи з дітьми не потрібні коштовні матеріали чи посібники. Навчання і пізнання оточуючого світу можна організувати і за допомогою підручних матеріалів, пам'ятайте тільки про їх безпеку! Тож, завзято вперед! Космос манить!
Немає коментарів:
Дописати коментар