понеділок, 3 квітня 2017 р.

Смішно про птахів і геологів, або як об'єднати три в одному

Цікавий початок квітня! 1 квітня ми відзначаємо відрізу два свята: День сміху та День птахів, а сьогодні - День геолога. Я замислилась, чи можна це поєднати в одну публікацію? Ні, мені не ліньки писати більше, навпаки теми цікаві у роботі з дітьми. Не секрет, що діти майже завжди перебувають у доброму гуморі (якщо дитина сумує, у неї пригнічений стан - це лихо, необхідно бити на сполох!).
З Днем сміху все зрозуміло: декілька жартів, витівок, розіграшів! З Міжнародним Днем птахів (інтернаціональне екологічне свято проводиться в рамках програми ЮНЕСКО “Людина і біосфера”. Саме в цей день 1906 р. була підписана Міжнародна конвенція з охорони птахів) також можна щось придумати: виготовити годівниці, погодувати пташок, прослухати пташиний спів у запису, намалювати чарівного птаха тощо. А як з дітьми відзначити День геолога? По-перше важливо розповісти про те, хто такі геологи, чим вони займаються, які особливості їх праці. По-друге ознайомити з корисними копалинами України, розповісти про те, яку роль вони відіграють в економіці, як пов'язані з екологією, якого значення мають для сталого розвитку («Сталий розвиток» – це такий розвиток суспільства, який задовольняє потреби нинішніх поколінь і не ставить під загрозу можливості наступних поколінь задовольняти свої потреби»). Чи можна поєднати День птахів і День геолога? Жарту заради можна згадати особливості травлення птахів: їжа перетравлюється за допомогою проковтнутих камінців (у зерноїдних птахів), що відіграють роль жорен. Але звичайно ж це жарт!
Подібні свята дають дорослим (і педагогам, і батькам) можливість й самим оновити чи поповнити свої знання, й з дітьми обговорити ці питання, систематизувати їх знання.
По суті це буде робота з інформацією, головна складова медіаосвіти. Головне правильно організувати цю роботу: відібрати необхідну інформацію, критично оцінити та проаналізувати й оптимально та раціонально представити її. Представити інформацію для дітей дошкільного віку можна за допомогою спеціальних друкованих книг (енциклопедій) чи самостійно виготовлених (можливо навіть разом з дитиною), за допомогою презентації, створеної за допомогою програми Power Point, DVD слайд-фільму, створеного за допомогою програми Windows Movie Maker, складеного із фотографій, картинок, ілюстрацій. Цікавим підсумком навчальної діяльності може стати створення газети, "наукового журналу" чи коміксу.

Немає коментарів:

Дописати коментар