четвер, 23 березня 2017 р.

У природи не буває поганої погоди...

Сьогодні відзначають Всесвітній день метеорології. Дослівно метеорологія - наука про небесні та атмосферні явища. Спостерігати за погодою люди почали з давніх-давен. Недарма кажуть "примхи погоди". Дійсно погода і природа, наче примхливі панянки: можуть нагородити теплим лагідним сонечком, а можуть налякати холодними дощами і бурею.
У дошкільному навчальному закладі знайомство з природою (живою і неживою), спостереження за погодою здійснюється вже з раннього віку. Старші дошкільники ведуть календар спостережень, знайомляться з народними прикметами. На жаль, інколи цей вид роботи проходить формально, задля годиться. А насправді діти із задоволенням ведуть щоденник (чи календар) погоди. 
Нетрадиційною і цікавою є робота дітей з лепбуком (буквально "книга на колінах") - інтерактивною текою, яку діти можуть виготовляти самостійно і разом з дорослими. Можна створити лепбук для спостережень за погодою ("Домашня метеостанція"). Спостереження в природі розвивають у дітей аналітичні здібності, увагу, допитливість, логічне мислення. До того ж "метеорологічна діяльність" спонукає дітей до розширення кола джерел інформації, у них виникає потреба в отриманні більшого обсягу знань. У цьому випадку Вам у нагоді стануть книги (різноманітні енциклопедії, словники), Інтернет-ресурси (наприклад, сайт Української гідрометеослужби), телебачення (пізнавальні передачі й фільми). Як бачимо, на сьогоднішній день нам складно обходитись без медіа. Медіа - джерело різноманітної інформації, яку дошкільники поглинають довільно чи мимовільно. Завдання дорослих (і педагогів, і батьків) правильно організувати роботу дітей з інформацією.
Для елементарного спостереження в природі не треба мати під рукою спеціального обладнання, інвентарю. Кожного дня дорогою в садочок і зворотно можна розглядати, як змінюється стан дерев, за якими ознаками ми визначаємо погоду, як погодні умови впливають на стан природи, людини тощо. 
Справа в тому, що дошкільник - унікальний за своєю природою: для отримання певного запасу знань для нього не треба спеціально організовувати навчально заняття. Дитина до 6 років вбирає більшість інформації щохвилини, у повсякденному житті.

Немає коментарів:

Дописати коментар