середа, 8 лютого 2017 р.

Дитина малює

Етапи розвитку мовлення дитини відомі багатьом. У перший рік життя спостерігаються передумови мовного розвитку: гуління, лепет. Потім з’являються перші слова – автономне мовлення – воно не зрозуміле для оточуючих, часто ситуативне, багатозначне. Дитина 3 року життя починає говорити реченнями, правильно вимовляє не складні звуки. У дитини від 3 до 7 років словниковий запас складає 2500 – 3000 слів, з’являється словотворчість (слова утворюються за правилами граматики).
Зображувальна діяльність є, по праву, першою освітньою діяльністю, в якій дитина навчається передавати свої враження про навколишню дійсність не за допомогою слів, спілкування, а за допомогою художніх образів, знаків, символів. Тим більше, що вона у своєму розвиткові проходить майже такі ж, як і мовлення, етапи розвитку:
- етап схеми (головоноги);
- етап виникнення почуття форми і ліній;
- етап правдоподібного зображення (при якому схема зникає з дитячого малюнка зовсім);
- етап пластичного зображення (світлотінь, перспектива, передача руху).
На мій погляд, образотворча діяльність ближча для дошкільників. Зображуючи (малюючи, ліплячи, вирізуючи із паперу), дитина відчуває матеріал, з яким працює, пізнає його властивості. А як відомо, "розум дитини знаходиться на кінчиках її пальців" (В.О. Сухомлинський). Тобто розвиваючи дрібну моторику, ми розвиваємо інтелектуальні здібності й мовлення дитини. Розвивати моторику пальців, а значить – поліпшувати роботу артикуляційного апарату і розвивати дитяче мовлення під силу всім батькам. У цьому Вам допоможе ТРВЗ (перегляньте сторінку "Цікаво і корисно").

Немає коментарів:

Дописати коментар